משלוח חינם ברכישה מעל 400 ₪ | אספקה עד 5 ימי עבודה | עד 12 תשלומים בכרטיס אשראי
משלוח חינם ברכישה מעל 400 ₪ | אספקה עד 5 ימי עבודה | עד 12 תשלומים בכרטיס אשראי

האם כל בית בישראל זקוק לברז מים מסוננים

בעבר יכולנו לשתות ממי הברז באופן חופשי, אך לאורך השנים חדרו אל בתינו מערכות לטיהור מים, סננים שונים וברי מים שנועדו לספק לנו מים מסוננים, נקיים ובריאים יותר. האם מדובר במוצרים שיווקיים או שאנו באמת זקוקים לזה? והאם ברז מים מסוננים הנו הכרחי לכל בית? על שאלות אלו ננסה לתת מענה בשורות הבאות. 

ברז מים מסוננים – עד כמה זה חיוני?

לא מעט אנשים מודאגים מאיכות ומבטיחות מי הברז שבביתם, ומחפשים אחר מערכת טיהור מים שתוכל לשפר את איכות וטעם המים. האם זה באמת נחוץ, והאם מים מסוננים הכרחיים לכל בית בישראל?

תחילה נסביר, שהמים שמגיעים אלינו לבתים עוברים דרך ארוכה. מקורם במי גשמים שמחלחלים לאדמה. מי התהום שנאגרים עוברים דרך אבני גיר, וסופחים לתוכם מלחים, כימיקלים שונים, בקטריות, חול, מתכות ועוד. לאחר מכן הם עוברים בצנרת המים, שלעתים מכילה חלודה או חומרים מזיקים שונים, במיוחד כאשר מדובר בצנרת ישנה שאיבדה מאיכותה לאורך הזמן.

בסופו של דבר מי הברז שאנו מקבלים מכילים חומרים שונים שפוגעים באיכות שלהם, ואף פוגמים בטעם ובריח שלהם.

מסיבה זו חשוב שבכל בית יהיה ברז מים מסוננים או מערכת חלופית לסינון המים. זו יכולה להיות מערכת שמותקנת בסמוך לצינור הראשי ונותנת מענה מקיף וכולל לכל המים שמגיעים לבית, וכך מוגנים גם מוצרי חשמל שונים כמו מכונת הכביסה ומדיח הכלים, ואלו יכולים להיות סננים וערכות להחלפה שמשמשים לצורך סינון מי השתייה.

כיצד שימוש בברז מים מסוננים פועל?

מסנן מים לבית

שימוש במסנן מים לבית איכותי יכול לסייע בסילוק מזהמים ובקטריות, שעלולים לגרום לבני הבית לחלות, במיוחד כאשר מדובר בילדים שמערכת החיסון שלהם טרם נבנתה במלואה, קשישים ואנשים עם מערכת חיסון חלשה או אנשים מדוכאי מערכת חיסון.

האם מים שעברו סינון מספקים לנו את כל מה שנחוץ לנו לקבל ממי השתייה?

מי השתייה מכילים מינרלים וויטמינים שחיוניים לבריאות האדם. במהלך תהליך הסינון של המים, הם עלולים להתנדף, אך מערכות אוסמוזה הפוכה נועדו לתת לכך מענה. על ידי שחרור הדרגתי של מינרלים וויטמינים, המערכות הללו משיבות את כל המרכיבים החיוניים לגוף האדם, כך שהם יימצאו במי השתייה שאנו צורכים.

מה חשוב לקחת בחשבון ברכישת ברז מים מסוננים או מערכת לטיהור מים?

ישנם מספר גורמים שיש לקחת בחשבון בעת ​​ההחלטה איזו מערכת מסנני מים כדאי לשלב בברזים הביתיים. 

  • ראשית, חשוב לחפש מערכת לטיהור מים או פילטרים שהוסמכו לעמוד בסטנדרטים של איכויות המים שנקבעו על ידי משרד הבריאות, כמו גם כאלו העונה על הצרכים הספציפיים שלכם.
  • לא כל מערכת יכולה להסיר כל מזהם. אם אתם מודאגים ממזהם מסוים, כמו חיידקים או ראדון, מצאו את מערכת מסנן המים הפועלת בצורה הטובה ביותר בהוצאת מזהם מסוים מאספקת המים שלך.
  • מיקום מערכת סינון המים יכריע אילו מים יעברו סינון. יש מערכות שמאפשרות סינון מקיף וכולל לכל אספקת המים הביתית, אחרים מותקנים על גבי ברזים ספציפיים ואילו סננים אחרים מותקנים בקנקני שתייה או בברי מים.
אינסטלטור מתקין מערכת לטיהור מים (אילוסטרציה)

לסיכום

אם אתם מודאגים מבטיחות מי השתייה בביתכם, תוכלו לנקוט בצעדים לשיפור איכות המים בבית, ולוודא שמה שאתם שותים בטוח לכם ולמשפחתכם. לאחר שתבינו את הבעיות שאתם צריכים לטפל בהן, תוכלו למצוא את המערכת הטובה ביותר לשיפור איכות המים שלכם.

/ 5.

מאמרים נוספים
סל קניות0
סל הקניות ריק
באנר פסח 20244
דילוג לתוכן