משלוח חינם ברכישה מעל 400 ₪ | אספקה עד 5 ימי עבודה | עד 12 תשלומים בכרטיס אשראי
משלוח חינם ברכישה מעל 400 ₪ | אספקה עד 5 ימי עבודה | עד 12 תשלומים בכרטיס אשראי

טיהור מים באמצעות מערכת אוסמוזה הפוכה לבית

לא פעם, אנו שומעים את צירוף המילים “אוסמוזה הפוכה” בהקשר של טיהור מי השתייה שלנו, ולא תמיד אנחנו מבינים מהי המשמעות ומה בעצם כולל התהליך. אוסמוזה היא תהליך טבעי הנקרא גם פעפוע. מה שכן, אם מעוניינים לבצע טיהור מים לצריכה ביתית ובכלל גם לצרכים אחרים, אז יש לבצע פעפוע הפוך וזאת באמצעות ממברנה ייעודית.

מה זה אוסמוזה הפוכה ואיך מבוצע התהליך?

המים שיוצאים מהברזים שלנו, מכילים ריכוז גבוה של חומרים מומסים. כאשר נשתמש באוסמוזה הפוכה, נוכל להעביר את החומרים המומסים דרך ממברנה מיוחדת ואז נוכל להפוך את המים למים מטוהרים. אותו תהליך של טיהור מבוצע כולו בתוך ממברנה ייעודית. היא יכולה להיות משולבת יחד עם מכשיר מיני בר או יחד עם מערכת אחרת לסינון מים.

אם ננסה להבין קצת יותר את התהליך, נוכל לראות שהוא זהה בכל מקום בו הוא מבוצע. יחד עם זאת, יש גם הבדלים הקשורים לאופן הפעולה של מסנן המים הביתי. אלו ניכרים במהירות של סינון מים, בעיצוב המכשיר, בנגישות שלו וכו’.

היתרונות של אוסמוזה בבית

יש המון יתרונות לשימוש במערכות אוסמוזה הפוכה בהם:

  • היכולת לצרוך מים נקיים, צלולים ואיכותיים כל השנה. אגב, אין צורך גם בתלות במכשירים נוספים. מספיק שיש ברשותנו מטהר מים אוסמוזה הפוכה ואנחנו מסודרים. כאן נדגיש, שגם אם יש לנו בר מים, נוכל לחבר אותו למערכת אוסמוזה הפוכה וכך גם ליהנות מהיתרונות של תהליך האוסמוזה.
  • שתיית מים בריאים וטעימים יותר. המים חיוניים לבריאות גופינו ועל כן, בזכות מערכת אוסמוזה הפוכה, נוכל להיות בטוחים שנשתה יותר מים.
  • טיהור המים פי 500 ועד 5000 ממרבית מערכות סינון המים האחרות הנמכרות בשוק.
  • סינון של גורמים לא רצויים שנמצאים במים כמו, חול, חלודה, כלור, כספית, מתכות כבדות ועוד. כלומר, הפסולת נשארת מחוץ למי השתייה. 
  • תחזוקה פשוטה ומינימאלית. כל שצריך לעשות הוא להחליף פילטר פעם בשנה, וממברנה אחת ל-4 שנים.. ניתן לעשות זאת באופן עצמאי וללא הזמנה של טכנאי. מדובר על תהליך פשוט יחסית.

כיצד נרכוש מערכת של אוסמוזה הפוכה?

בשוק, יש מגוון גדול ורחב של מערכות לאוסמוזה הפוכה. המחירים יכולים להשתנות ולנוע מכמה מאות ועד אלפי שקלים. חשוב לציין, שהמחיר לא מעיד בהכרח על איכות המערכת. יש לשים לב לגבי פרמטרים הקשורים לאיכות הפלסטיקה של המערכת, לאיכות המחברים, לאיכות המסננים, לאיכות הממברנה, יש לבדוק האם יש למערכת תו תקן ישראלי וכו’.

לפני רכישה, מומלץ לערוך סקר שוק לגבי המחירים (אלו בדרך כלל מצוינים באתרים של החברות שמוכרות את המערכות הללו) וכמו כן לבדוק את הדירוג וההמלצות של החברה שממנה רוצים לרכוש את המערכת. מערכת אוסמוזה הפוכה ניתן להתקין באופן עצמאי או לשלם לטכנאי מקצועי מטעם החברה שיגיע ויתקין את המערכת.

/ 5.

מאמרים נוספים
סל קניות0
סל הקניות ריק
באנר פסח 20244
דילוג לתוכן