משלוח חינם ברכישה מעל 400 ₪ | אספקה עד 5 ימי עבודה | עד 12 תשלומים בכרטיס אשראי
משלוח חינם ברכישה מעל 400 ₪ | אספקה עד 5 ימי עבודה | עד 12 תשלומים בכרטיס אשראי

מסנן מים דירתי – שומר הראש של הצנרת ומכשירי החשמל

מסנן מים דירתי הוא מסנן מים חיצוני לבית הנמצא על צינור המים הראשי ודרכו עוברים כל המים הנכנסים לבית. גם מי השתיה וגם שאר המים המשמשים לכביסה, למדיח הכלים ולמקלחת. למסנן שתי פעולות עיקריות:

  1. סינון חלקיקים ולכלוכים
  2. מניעת הצטברות של אבנית.

למה צריך מסנן מים דירתי בארץ?

במקומות רבים בארץ המים קשים ומכילים כמות רבה של אבנית. מסנן המים הביתי, כגון מערכת SM2, מטפל באבנית ומונע את הצטברותה בצנרת ועל גופי החימום של מכשירי החשמל. האבנית גם גורמת למפגע אסתטי כאשר היא משאירה כתמים לבנים על זכוכית המקלחון, הקרמיקה וכלי המטבח לאחר השטיפה. בנוסף, מסנן אבנית לבית משמש גם כשוער של הבית ולא מאפשר מעבר של לכלוכים וחלקיקים העלולים להימצא במי השתיה.

מסנן מים דירתי
מסנן מים דירתי SM2 המותקן מיד אחרי שעון המים הראשי של הדירה.

סינון לכלוכים וחלקיקים במים

הסינון הראשוני במסנן מים דירתי מתבצע בעזרת מסנן 25 מיקרון המסלק מהמים כל מיני לכלוכים ומוצקים מרחפים. לדוגמא – חול, שערות וחלודה.

תחזוקת המסנן

את מסנן המשקעים מומלץ להחליף כל 3-6 חודשים, תלוי באיכות המים הנכנסים. את ההחלפה אפשר לבצע באופן עצמאי על ידי סגירת ברז המים הראשי, פתיחת בית המסנן עם מפתח ייעודי והחלפת המסנן הישן במסנן חדש.

למסנן זה כדאי לבחור במסנן מים איכותי ומקורי מתוצרת אמריקאית כגון מסנן מסדרת Hydro Cure של חברת Clack. מסננים אלו אמינים, בעלי תקן NSF, מתאימים לתקן ישראלי ואינם משחררים חומרים למים.

מסנן מים לא איכותי עלול להתפורר ולשחרר למים חומרים שונים.

מסנן חדש ליד מסנן משומש. בלעדי המסנן כל הלכלוך היה נכנס למי השתיה.

מניעת הצטברות אבנית

הפעולה השנייה אותה מבצע מסנן אבנית לבית היא סינון אבנית. או יותר נכון – מניעת הצטברות של אבנית.

אבנית היא משקע הנוצר על גופי חימום ועל דפנות הצנרת בבית. אין סכנה בריאותית בשתיית מים המכילים אבנית, אבל האבנית גורמת לנזקים כאשר היא מצטברת על גופי החימום ועל הצנרת.

מניעת הצטברות האבנית נעשית בעזרת כדוריות סיליפוס.

מה זה סיליפוס?

סיליפוס הוא תרכובת כימית הנקשרת לאבנית במים ולא מאפשרת לה להתגבש. הסיליפוס יעיל בטמפרטורה של עד 60° צלסיוס. כדוריות הסיליפוס המקוריות (מתוצרת גרמניה או תוצרת ארה”ב) עומדות בתקנים מחמירים לשימוש עם מי שתיה. מידע נוסף על סיליפוס ניתן לקרוא כאן.

שמירה על גופי החימום והצנרת

אבנית מצטברת על גופי חימום של מכשירי חשמל כגון מדיח כלים ומכונת כביסה, מעלה את צריכת החשמל שלהם בכ-10% על כל 1 מ”מ אבנית. ובנוסף – האבנית גורמת לתקלות רבות במכשירי החשמל.

אבנית גם יכולה להצטבר על דפנות הצנרת בבית ולגרום לסתימות ותקלות צנרת.

תחזוקת הסיליפוס

את הסיליפוס יש להחליף אחת לחצי שנה עד שנה, תלוי בצריכת המים. מומלץ לבחור במסנן שמאפשר להחליף את כדוריות הסיליפוס עצמן ללא מחסניות מיוחדות ובכך להוזיל את עלויות התחזוקה השנתית.

האם מסנן מים דירתי מאושר לשימוש עם מי שתיה?

כמובן. זהו הכלל הראשון והחשוב ביותר בכל הקשור למערכות המחוברות לצנרת הביתית – כל מרכיבי המערכת מאושרים לשימוש עם מי שתיה לפי תקנים מחמירים אמריקאיים וישראליים.

מה ההבדל בין מרכך מים ומסנן מים דירתי?

מסנן מים דירתי מונע את הצטברות האבנית אך אינו מוציא אותה ממים. מרכך מים גם הוא מותקן בכניסה לבית והוא מוציא את האבנית לגמרי מהמים בעזרת פעולה של חילוף יונים. מחיר המרכך גבוה יותר ממחיר מסנן מים ביתי אך הוא נותן פתרון מקיף יותר לבעיית האבנית.

רוצים לדעת איזה מסנן מים דירתי מתאים לכם? צרו איתנו קשר ונסייע לכם בשמחה.

/ 5.

מאמרים נוספים
סל קניות0
סל הקניות ריק
באנר פסח 20244
דילוג לתוכן