משלוח חינם ברכישה מעל 400 ₪ | אספקה עד 5 ימי עבודה | עד 12 תשלומים בכרטיס אשראי
משלוח חינם ברכישה מעל 400 ₪ | אספקה עד 5 ימי עבודה | עד 12 תשלומים בכרטיס אשראי

מחזיקים במתקן מים חמים וקרים, עד כמה הם באמת נקיים?

השימוש במתקן מים קרים וחמים נעשה פופולארי יותר בשנים האחרונות. משק המים בישראל ידע בעבר עליות וירידות, כאשר מאז קום המדינה ועד היום, עברנו מהפכות ופרויקטים בתעשיית המים.

החל מהקמת המוביל הארצי בשנותיה הראשונות ועד לכדי התפלת מי הים כדי להתמודד עם מחסור טבעי בעת האחרונה – סימנו במידה רבה את המשקל הרב שקיים למים והחשיבות שלהם בהתאם.

מנגד, אף על פי כי מדובר בפרויקטים מבורכים וכאלה שבזכותם כיום לכל אדם במדינת ישראל יש את היכולת להנות מכמות בלתי נדלית של מים, עובדה שאמנם נראית לנו כמובנת מאליה, אך כזו שלא צריך להרחיק לכת באזור הגיאופוליטי בו אנו חיים בכדי להבין שהיא לחלוטין פריבילגיה – מעצם ההתפלה כשלעצמה חלה ירידה משמעותית באיכות המים וכזו שמצריכה מכל אדם החפץ לשתות מים נקיים ומזינים לשלב טכנולוגיה שמפצה על הפער הקיים.

התפלת המים והשינוי שחל במים בעקבותיה

כיום, הערכות שמרניות מדברות על כך שלא פחות מ- 60% מן המים בישראל מקורם במכוני התפלה אשר מעבדים באופן מלאכותי את מי הים והופכים אותם למי שתייה (נתון שצפוי רק לגדול בעתיד הקרוב).

המשמעות של כך היא שאילו בעבר היינו רגילים לצרוך מים מתוקים אשר הגיעו באופן טבעי ממקורות כמו אקוויפר, מן הכנרת, או מאגרי מי גשמים – אזי שהיום מדובר במי מלח שעברו תהליך הכשרה כדי שיהיה ניתן לשתות אותם.

בנוסף לכך, כחלק מאותו תהליך התפלה מסוננים המים ממזהמים ומחומרים שאינם רצויים במי השתייה, כאשר מדובר למעשה באליה וקוץ בה, מכיוון שכחלק מאותו סינון חומרים מוסרים מן המים גם מינרלים רבים אשר הינם הכרחיים לגוף שלנו, וכאלה שאילולא נשתה אותם כדרך קבע, בריאותנו תפגע.

השלכת סינון המים על איכות המים כיום

לפי מחקרים שנעשו על ידי משרד הבריאות בעצמו בשנים האחרונות, נמצא כי השימוש במים מותפלים כשלעצמו, כאלה שלא עברו העשרה נוספת או במילים אחרות אלו שמרבית המוחלט של אזרחי ישראל צורכים – מעלה את הסיכוי למחלות לב, כאשר לעתים החומרים שבהם נעשה שימוש על מנת לטהר את המים אף עלולים להוביל לסרטן.

מתקן מים קרים וחמים להעשרת מי השתייה שלכם

כדי להבטיח שמי השתייה שלכם ימשיכו להיות מזינים ובריאים כפי שהיו אלו שהגיעו ישירות מן הטבע, בשנים האחרונות החלו אלפי משקי בית בישראל להתקין מסנני מים במערכת המים הביתית שלהם – כאלה שתכליתם להעשיר בחזרה את המים ולפצות על החוסר הטבעי שנגרם כתוצאה מן ההתפלה.

כלומר, באמצעות כלים טכנולוגיים מתקדמים כמו סנן מים, או שימוש בעקרונות מדעיים כדוגמת אוסמוזה הפוכה, מתאפשר כעת להתקין עזרים המתלבשים על מערכת סינון מים הביתית שלכם ומעשירים בחזרה את המים בעודם מחזירים להם מינרלים כמו מגנזיום או יוד, שלא קיימים עוד במים מותפלים.

את אותו מסנן מים ניתן להתקין גם על גבי ברי מים, כאשר מתקן מים חמים וקרים פועל למראית העין בדיוק כפי שפעל טרם ההתקנה, אך כאשר המים שיוצאים ממנו בקצה הינם בריאים ועשירים יותר, מאשר היו טרם אותה התקנה קרדינלית.

כוס מים קרים וצלולים ישירות ממתקן מים קרים וחמים

מסנן מים ופילטר מים – גם כדי לנקות את המים

בנוסף לכך, לאור העובדה שמים מותפלים מגיעים מן הים הפתוח בו למרבה הצער ישנם זיהומים רבים וחומרים שאינם ראויים לשתייה, יתרון נוסף במתקן מים חמים וקרים, שנלווה להתקנת מסנן מים הוא שבזכותו ניתן לסנן חומרים אשר צריכתם עלולה לפגוע בעיקר באוכלוסיות רגישות. כגון:

  • אבנית
  • פחם
  • פלואור

אותן אוכלוסיות רגישות הן לרוב ילדים צעירים, קשישים, או נשים בהריון, כאשר השימוש במסנן מים או עזר חיצוני כדי לנקות ו/או להעשיר מחדש את המים יכולה להשפיע רבות על מצבם הבריאותי.

לסיכום, נקו את המים שלכם!

איכות המים בישראל כיום שונה בתכלית מאשר אלו שזרמו בברזים בטרם התחיל פרויקט ההתפלה, זה שאמנם העניק למדינת ישראל גישה קבועה למי שתייה, אך גם כזה שמצריך כיום מאיתנו לשים דגש נרחב יותר על ניקיון המים והעשרתם מחדש.

לכן, הפתרון האידיאלי והנכון ביותר שיש כיום למי שמעוניין לצרוך מים נקיים ומועשרים, הוא התקנת עזרים העושים שימוש בטכנולוגיות מתקדמות, כגון מערכת אוסמוזה הפוכה, על מנת להעשיר ולנקות את המים בהתאם לצורך, כאשר ניתן לרתום את אותה טכנולוגיה ולהלביש אותה בקלות רבה על גבי מתקן מים קרים וחמים כאחד ולמעשה על כל מערכת המים הביתית.

/ 5.

מאמרים נוספים
סל קניות0
סל הקניות ריק
באנר פסח 20244
דילוג לתוכן