משלוח חינם ברכישה מעל 400 ₪ | אספקה עד 5 ימי עבודה | עד 12 תשלומים בכרטיס אשראי
משלוח חינם ברכישה מעל 400 ₪ | אספקה עד 5 ימי עבודה | עד 12 תשלומים בכרטיס אשראי

מערכת אוסמוזה הפוכה במפעל עולמי לייצור פאנלים סולאריים

תכנון, הקמה ותחזוקה של מערכת המספקת מים באיכות של 18MΩ ובטמפרטורה של 60° למספר צרכנים בשלבים שונים של תהליך הייצור במפעל.

אפיון ותכנון

הפרויקט התחיל בפגישה עם נציגי החברה כדי לאפיין את הצרכים – הספיקה ואיכות המים הנדרשים לתהליכים השונים במפעל. בתכנון מיכלי המים לקחנו בחשבון את העומס המקסימלי למ”ר שניתן להעמיס על רצפת המפעל היות וחדר המים נמצא בקומה השנייה של המפעל. בסיום הפגישה ניגשנו לתכנון המערכת. עם סיום התכנון נשלח P&ID מפורט של המערכת וכן שרטוט העמדה של המערכת בחדר המים המתוכנן.

תיאור המערכת

בתכנון המערכת שמנו דגש על יעילות אנרגטית וניצול מקסימלי של המים, וכמובן עמידה ביעדים ובדרישות שהוגדרו על ידי החברה.

טיפול מקדים

הטיפול המקדים, לפני מערכות האוסמוזה ההפוכה, מורכב מסנני משקעים לסילוק מוצקים מרחפים ועמודת פחם הכוללת בקר שטיפה להוצאת כלור מהמים.

אוסמוזה הפוכה

2 מערכות אוסמוזה הפוכה במעבר כפול (דאבל־פס) העובדות לסירוגין כדי לשמור על רציפות הפעולה במקרה של פעולות תחזוקה במערכת השנייה.

מערך שרפים

2 מערכי עמודות המכילות שרף מעורב Mixbed אניוני וקטיוני. המערכים פועלים לסירוגין לשמירה על רציפות הפעולה. לאחר השרפים המים מגיעים לאיכות הנדרשת ונאגרים במיכל החימום.

חימום המים

המים המטופלים נאגרים במיכל שבו נשמרת טמפרטורה קבועה של 60 מעלות. חימום המים מתבצע ע”י מחליף חום המקבל אנרגיה ממקור חום חיצוני, חום הנפלט מאחד התהליכים האחרים במפעל. בעזרת השימוש במחליף החום אנו מנצלים אנרגיה הקיימת כבר במערכת ללא צורך להשקיע אנרגיה נוספת. במיכל קיימים גם 4 גופי חימום למקרה שלא ניתן להשתמש במקור החום החיצוני.

מערך החזרה

המים המשומשים שחוזרים מכל התהליכים השונים במפעל, מרוכזים ומוחזרים דרך מערך שרפים שלישי למיכל. באופן זה המים מנוצלים באופן מקסימלי.

בקרה ותקשורת

כל המערכת מופעלת על ידי בקר מתוכנת (PLC) עם תוכנה שנכתבה במיוחד עבור פרויקט זה. הבקר מנטר את המדדים השונים של המים ומפעיל את מערכות האוסמוזה ההפוכה בהתאם לצריכה הנדרשת. הבקר גם מפעיל את גופי החימום כאשר מקור האנרגיה החיצוני אינו זמין. הבקר מחובר לבקרת המבנה של המפעל ונותן מידע בזמן אמת על פעילות המערכת ומתריע במידה הצורך על תקלות.  בנוסף, הבקר מחובר לחדר הבקרה של אקוואטק באופן המאפשר צפיה מרחוק ותמיכה מידית במקרה של עדכונים ותקלות.

סיכום

המערכת מותקנת במפעל מזה שנתיים ופועלת באופן רציף מאז. בעזרת מערכות אוסמוזה הפוכה מותאמות אישית, ומערכות אוסמוזה ניידות אנו נותנים פיתרון מקיף לתחום הפאנלים הסולאריים. אנו גאים להיות חלק מהתעשייה הישראלית ולהביא לשטח את הידע והניסיון אותו צברנו במשך קרוב ל-30 שנה .

/ 5.

פרויקטים נוספים
סל קניות0
סל הקניות ריק
באנר פסח 20244
דילוג לתוכן