משלוח חינם ברכישה מעל 400 ₪ | אספקה עד 5 ימי עבודה | עד 12 תשלומים בכרטיס אשראי
משלוח חינם ברכישה מעל 400 ₪ | אספקה עד 5 ימי עבודה | עד 12 תשלומים בכרטיס אשראי

איך פועלת מערכת אוסמוזה הפוכה?

מהי מערכת אוסמוזה הפוכה?

בשנים האחרונות גילינו כי מי השתייה שלנו, שלכאורה היו אמורים להיות נקיים וצלולים, מכילים לא מעט גורמים זרים. גם אם נתעלם מהתחושה הקשה שחומרים וגופים זרים, מוצאים את דרכם למי השתייה הצלולים שלנו, לא ניתן להתעלם מהסיכון הבריאותי והמחלות שחלק מהגורמים הזרים הללו עלולים לגרום לנו. כתוצאה מכך, שוק מסנני ומטהרי המים מציע לא מעט פתרונות אפשריים למצב, כאשר הפתרון של מערכת אוסמוזה הפוכה לבית, נכון לימינו-אנו, נחשב לפתרון האמין והיעיל ביותר מביניהם.

בתהליך אוסמוזה הפוכה מועברים נוזל או תמיסה מסוימים דרך ממברנה על ידי הפעלת לחץ, במטרה להפוך את הנוזל לבעל ריכוז חומרים נמוך יותר, ביחס לריכוז החומרים הקודם שהיה בו קודם לכן. הסינון עצמו המתבצע בממברנה מאפשר רק מעבר של מים צלולים ונקיים ללא חומרים כימיקלים שונים הנמצאים במים.

מערכות אוסמוזה הפוכה מותקנות מתחת לכיור, מספקות מים טהורים ונקיים ודואגות להפריד בין המים הנקיים (הראויים לשתייה ולבישול) לבין המזהמים המצויים במים, בין אם הם מומסים ובין אם הם מוצקים. הפילטרים שמכילה מערכת אוסמוזה הפוכה מסננים את המים ודואגים לסינון פסולת מוצקה כדוגמת גרגירי חול, חלקיקי חלודה, גרגירי אבק וכן הלאה, שבהם מלאים המים שלנו. כמו כן, הממברנה מסלקת תרכובות מומסות במים, שביניהן חנקות, חומרי דשן, מתכות כבדות, פלואוריד וכד’.

מערכת אוסמוזה הפוכה לבית – פילטרים וממברנה

הפילטרים מצויים לפני ואחרי הממברנה במערכת האוסמוזה ההפוכה – חלקם מסננים מזהמים ולכלוך (כלומר, תפקידם “להוציא” דברים מהמים) ואילו אחרים – תפקידם מתמקד דווקא ב”להחזיר” דברים למים הטהורים, למשל, שיפור הטעם על ידי הסרת כל טעמי הלוואי והחזרת מינרלים שונים, שאבדו למים בתהליך הסינון שלהם. הפילטרים הפאסיביים שתפקידם לסנן מים מורכבים לפני הממברנה, ואילו הפילטרים שתפקידם “להוסיף” למים – מורכבים אחריה.

מספר הפילטרים וטיבם עשוי להשתנות בין מערכת אוסמוזה הפוכה אחת לרעותה, אבל העיקרון נשאר זהה – לטהר את המים המגיעים למערכת על מנת להפכם לראויים ולבריאים לשימוש.

למה מערכת אוסמוזה הפוכה ולא מים בבקבוקים, למשל?

אנחנו חיים בארץ חמה למדי מרבית ימות השנה, וההמלצה – לשתות, לשתות ושוב לשתות, נוגעת לכולנו – גברים, נשים, מבוגרים, בני נוער וגם תינוקות. בשנים האחרונות, עקב אותו “גילוי” שהזכרנו בתחילה, עלו לכותרות לא מעט פתרונות, שלכאורה, על פניהם, נראו יעילים. אולם, עם יישומם לאורך זמן, התגלו חסרונותיהם. כיום, ממרחק של שנים, ניתן לומר בוודאות גמורה, כי מערכות אוסמוזה הפוכה מספקות לבתים ולמשרדים את המים הנקיים ביותר והם עושות זאת בדרך המשתלמת, הבטוחה והיעילה ביותר. וזאת, ללא צורך להתקשר עם ספקי הבקבוקים (שאין לכם דרך לדעת כמה זמן המים עמדו ואיפה) וללא הצורך להמתין לימי החלוקה האזוריים שלהם.

/ 5.

מאמרים נוספים
סל קניות0
סל הקניות ריק
באנר פסח 20244
דילוג לתוכן